Новости проекта
Перенос и удаление уроков
Внесение изменений в личные данные
Важная информация

правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

Дата: 10 октября 2014 в 13:59, Обновлено 29 ноября 2018 в 13:01

Правілы

унутраннага распарадку для вучняў

Дзяржаўнай установы адукацыі

«Вяжноўская базовая школа»

1.                                                                              АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Сапраўдныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі "Вяжноўская базавая школа".

1.2. Сапраўдныя правілы лакальны нарматыўна-прававы акт дзяржаўнай установы адукацыі "Вяжноўская базавая школа" (далей – школа), абавязковы для ўсіх асоб, якія знаходзяцца на навучанні ў школе.

1.3. Правілы распрацаваны з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, рацыянальнага выкарыстання імі навучальнага часу і павышэння якасці адукацыі.

1.4. Унутраны распарадак-гэта рэгламент (парадак) выканання навучэнцамі сваіх абавязкаў у рамках адукацыйнага працэсу пад кіраўніцтвам і кантролем адміністрацыі і педагагічнага калектыву школы. Унутраны распарадак для навучэнцаў школы рэгулюецца сапраўднымі Правіламі і іншым лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі школы.

1.5. Дадзеныя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі школы.

Адміністрацыя, педагагічны калектыў школы могуць патрабаваць выканання, а навучэнцы павінны выконваць абавязкі ў адпаведнасці з патрабаваннямі сапраўдных Правілаў.

1.6. Навучэнцамі з'яўляюцца асобы, залічаныя ў школу ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.

1.7. Пытанні, звязаныя з прымяненнем правілаў, вырашаюцца дырэктарам школы ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам і ў межах прадастаўленых яму паўнамоцтваў.

1.8. Змены і дапаўненні ў Правілы могуць уносіцца дырэктарам школы па ўзгадненні з Саветам школы ў тым выпадку, калі яны не супярэчаць дзеючаму заканадаўству.

2. ПАРАДАК ПРЫЁМУ, ПЕРАВОДУ І АДЛІЧЭННЕ

НАВУЧЭНЦАЎ

2.1 Прыём навучэнцаў у школу ажыццяўляецца на падставе яго заявы або заявы іх законных прадстаўнікоў.

2.2. Для прыёму ў школу падаюцца наступныя дакументы:

- копія пасведчання аб нараджэнні;

- медыцынская карта навучэнца;

− асабістая картка (акрамя якія паступаюць у 1 клас);

- пасведчанне аб базавай адукацыі (для тых, хто паступае ў 10 клас).

2.3. У першы клас прымаюцца асобы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў. Па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дапускаецца прыём у 1 клас асобы, якой у перыяд з 1 па 30 верасня адпаведнага навучальнага года споўніцца шэсць гадоў.

2.4. Рашэнне аб залічэнні ў школу афармляецца загадам дырэктара школы не пазней 31 жніўня (калі дзіця прыбывае сярод навучальнага года-на працягу трох дзён) і даводзіцца да ведама іх законных прадстаўнікоў.

2.5. Навучэнцы пераводзяцца ў наступны клас рашэннем педагагічнага савета школы ў парадку, вызначаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

2.6. Адлічэнне вучняў са школы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і афармляецца загадам дырэктара школы з указаннем падставы і даводзіцца да законных прадстаўнікоў вучняў.
 

  1. АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ 

3.1. Навучэнцы школы абавязаны:

добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання;

клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

выконваць патрабаванні Статута, правіл унутранага распарадку для навучэнцаў;

паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

беражліва ставіцца да маёмасці школы, кампенсаваць нанесеную матэрыяльную шкоду ў адпаведнасці з усталяванымі патрабаваннямі; наведваць навучальныя заняткі;

рацыянальна выкарыстоўваць энерга - і цепларэсурсы, беражліва ставіцца да навакольнага асяроддзя;

паважаць традыцыі, культурныя і духоўныя каштоўнасці беларускага народа, іншых нацый і нацыянальнасцяў;

пастаянна выконваць правілы бяспечных паводзін;

выконваць абавязкі дзяжурных па школе і сталовай, правілы і патрабаванні санітарыі і гігіены ў школе і на прылеглай тэрыторыі;

быць арганізаванымі, паказваць прыклад дысцыплінаванасці, ветлівасці, культуры паводзінаў у школе, у грамадстве і дома;

годна паводзіць сябе ў школе і за яе межамі;

падпарадкоўвацца рашэнням Савета школы, педагагічнага савета, Савета па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў, загадам і распараджэнням дырэктара школы і намеснікаў дырэктара, прынятым у межах іх кампетэнцыі і якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

выконваць рацыянальны рэжым дня і харчавання, правілы асабістай і грамадскай гігіены, фізічнай культуры і здароўя, Арганізацыі працоўнага месца вучня, прафілактыкі інфекцыйных хвароб, папярэджання фарміравання шкодных звычак, няшчасных выпадкаў і т. д.

выконваць іншыя патрабаванні, прадугледжаныя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і статутам установы.

3.2. Знаходзячыся ў школе, навучэнцы абавязаны выконваць дзелавы стыль адзення.

Дзелавы стыль адзення-гэта строгі вытрыманы стыль адзення, прызначаны для наведвання навучэнцамі навучальных заняткаў у агульнаадукацыйных установах

Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект уваходзяць пінжак, камізэлька, штаны, кашуля з кароткімі або доўгімі рукавамі.

Для дзяўчынак (дзяўчат) - пінжак, камізэлька, спадніца, штаны, блузка з кароткімі ці доўгімі рукавамі, сарафан.

У зімовы час у камплекты могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

3.3. Навучэнцам катэгарычна забараняецца паліць, бо школа з'яўляецца зонай, свабоднай ад курэння, ужываць алкагольныя напоі, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на ўрокі без паважных прычын, наносіць шкоду маёмасці школы і іншых асоб.

  1. АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

4.1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца ў адпаведнасці з вучэбнымі планамі і вучэбнымі праграмамі, якія распрацоўваюцца на аснове адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі. Структура навучальнага года ўключае навучальныя чвэрці.

Адукацыйны працэс пры навучанні на 1 і 2 ступенях агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы вучэбны тыдзень і адзін дзень для правядзення з навучэнцамі фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых і іншых выхаваўчых мерапрыемстваў. У 9 класе ў шосты школьны дзень могуць праводзіцца факультатыўныя заняткі.

Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляецца вучэбны занятак.

Вучэбныя заняткі ў школе праводзяцца ў адну змену. Штодзённая колькасць вучэбных заняткаў у школе і іх паслядоўнасць вызначаюцца раскладам навучальныя заняткі, якое складаецца з улікам патрабаванняў Санітарных правіл і нормаў (Санпін) і сцвярджаецца дырэктарам школы па ўзгадненні з прафсаюзным камітэтам школы. Усе ўрокі з'яўляюцца абавязковымі для наведвання навучэнцамі адпаведных класаў.

Пачатак кожнага ўрока апавяшчаецца адным званком. Уваход у клас пасля званка забараняецца да перапынку. У выключных выпадках правам уваходу ў клас карыстаецца дырэктар школы, яго намеснікі, адказны за збор заявак на харчаванне.

4.2. Навучэнцы абавязаны з'яўляцца на навучальным занятку не пазней, чым за 10 хвілін да званка на першы вучэбны занятак, і не пазней, чым з першым званком на іншыя навучальныя заняткі, з выкананым хатнім заданнем, падручнікамі, навучальнымі дапаможнікамі, сшыткамі і іншымі матэрыяламі, неабходнымі для ўрока. Верхняя вопратка здаецца навучэнцамі ў гардэроб. Вучэбны занятак пачынаецца з другім званком. Навучэнцам забараняецца пакідаць навучальныя памяшкання да заканчэння ўрока без дазволу настаўніка.

4.3. Падчас навучальнага заняткі забараняецца карыстацца мабільнымі тэлефонамі, плэерамі і іншымі прадметамі, якія не маюць адносіны да адукацыйнага працэсу.

4.4. У выпадку адсутнасці настаўніка стараста класа абавязаны паставіць у вядомасць адміністрацыю школы. Навучэнцам катэгарычна забараняецца без дазволу адміністрацыі пакідаць будынак школы падчас навучальнага занятку. Абавязковым для наведвання з'яўляюцца факультатыўныя заняткі "Асновы бяспекі жыццядзейнасці".

4.5. Вызваленне навучэнцаў ад вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў дапускаецца альбо па заяве яго законных прадстаўнікоў, альбо для ўдзелу ў мерапрыемствах, устаноўленых планам работы школы, па загадзе дырэктара школы.

4.6. Факультатыўныя заняткі праводзяцца ў адпаведнасці з раскладам, зацверджаным дырэктарам школы.

Факультатыўныя заняткі арганізуюцца пры наяўнасці пісьмовых заяў законных прадстаўнікоў навучэнцаў.

Вучэбныя дасягненні навучэнцаў на факультатыўных занятках ацэньваюцца славесна на змястоўна-ацэначнай аснове без выстаўлення адзнак

Сшыткі на факультатыўных занятках вядуцца навучэнцамі школы па ўказанні настаўніка.

4.7. Працягласць вучэбных заняткаў і факультатыўных заняткаў для II-ІХ класаў складае 45 хвілін; для I класа - 35 хвілін.

У плыні вучэбных заняткаў і факультатыўных заняткаў навучэнцы абавязаны старанна авалодваць ведамі, уменнямі і навыкамі, выконваць парадак і дысцыпліну, правілы па бяспечным выкананні работ, правілы пажарнай бяспекі, выконваць указанні настаўніка па парадку ажыццяўлення вучэбнай дзейнасці.

4.8. Працягласць перапынкаў паміж вучэбнымі заняткамі ўстанаўліваецца раскладам, зацверджаным дырэктарам школы. Перапынкі выкарыстоўваюцца навучэнцамі для адпачынку, паўтарэння вучэбнага матэрыялу ў адпаведнасці з патрабаваннямі СанПіН.

4.9. Падчас перапынкаў у адпаведнасці з графікам дырэктара школы усталёўваецца дзяжурства навучэнцаў па школе.

4.10. Навучэнцы павінны выконваць патрабаванні па афармленні сшыткаў, дзённікаў, выканання вусных і пісьмовых класных і дамашніх работ.

4.11. Вынікі вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах, а таксама іх паводзіны ацэньваюцца пры правядзенні бягучай, прамежкавай і выніковай атэстацыі адзнакай у балах (за выключэннем навучэнцаў 1-2 класаў). Па патрабаванні настаўніка навучэнец прад'яўляе для праверкі сшытак і дзённік для выстаўлення адзнак і ўнясення заўваг. Навучэнцы абавязаны штотыдзень знаёміць сваіх законных прадстаўнікоў з запісамі ў дзённіку.

4.12. Усе віды работ выконваюцца навучэнцамі на ўроку ў адпаведнасці з указаннямі настаўніка, патрабаваннямі правілаў бяспечных паводзін.

4.13. Навучэнцы павінны выконваць лабараторныя і практычныя работы на замацаваных за імі навучальных месцах і не загрувашчваць іх староннімі прадметамі. Пераход на іншае месца без дазволу настаўніка не дапускаецца.

4.14. Знаходжанне навучэнцаў у лабараторыі без настаўніка ці лабаранта забараняецца. Прыступаць да выканання лабараторнай і практычнай работы навучэнцы могуць толькі з дазволу настаўніка. Перад лабараторнай і практычнай работамі навучэнец абавязаны вывучыць методыку і патрабаванні па іх бяспечным выкананні.

4.15. У выпускных класах праводзяцца экзамены, пералік і формы якіх устанаўліваюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь. Расклад экзаменаў зацвярджаецца дырэктарам школы. Навучэнцы абавязаны з'яўляцца на выпускны экзамен не пазней, чым за 20 хвілін да яго пачатку, падчас яго правядзення выконваць дысцыпліну і парадак, выконваць заданні і рыхтавацца да адказу самастойна, выкарыстоўваць толькі матэрыялы, дазволеныя Правіламі атэстацыі навучэнцаў.

4.16. У сярэдзіне кожнага навучальнага заняткі (акрамя ўрокаў фізічнай культуры і здароўя) пад кіраўніцтвам настаўніка праводзяцца фізкультурныя паўзы, фізкультхвілінкі, комплексы практыкаванняў па прафілактыцы глядзельнай стомы.

4.17. Выхаванне вучняў у школе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планамі ідэалагічнай і выхаваўчай работы, зацверджанымі дырэктарам школы, у працэсе навучання, пазакласнай і пазашкольнай дзейнасці.

Асноўнай формай арганізацыі пазакласнай і пазашкольнай дзейнасці з'яўляюцца заняткі ў аб'яднаннях дадатковай адукацыі, да якіх адносяцца гурток, секцыя, Студыя, майстэрня, клуб, лабараторыя, ТЭАТР, навуковае грамадства і іншыя.

Аб'яднання дадатковай адукацыі ствараюцца ў адпаведнасці з інтарэсамі навучэнцаў, пажаданнямі іх законных прадстаўнікоў, а таксама з улікам магчымасцяў школы.

Аб'яднання дадатковай адукацыі фармуюцца на падставе заяў навучэнцаў (іх законнымі прадстаўнікамі) на імя дырэктара школы.

Дзейнасць аб'яднанняў дадатковай адукацыі ажыццяўляецца па раскладзе, які зацвярджаецца дырэктарам школы.

Падчас заняткаў аб'яднанняў дадатковай адукацыі навучэнцы абавязаны выконваць правілы аховы працы і тэхнікі бяспекі, выкарыстоўваць толькі тыя формы і віды дзейнасці, якія рэкамендаваныя педагогам дадатковай адукацыі, выконваць парадак і дысцыпліну.

4.18. для навучэнцаў ўсталёўваюцца:

- канікулы на працягу навучальнага года, а для навучэнцаў 1класаў дадатковыя канікулы;

− летнія канікулы.

Падчас канікул навучэнцы наведваюць мерапрыемствы ў адпаведнасці з планам арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы на канікулах, зацверджаным дырэктарам школы.

4.19. Медыцынскае абслугоўванне навучэнцаў школы забяспечваецца медыцынскімі работнікамі школы і дзіцячай паліклінікай.

Час і парадак праходжання медыцынскіх аглядаў навучэнцаў усталёўваецца загадам дырэктара школы. Вызваленне ад урокаў навучэнцаў, тых, хто захварэў на працягу вучэбнага дня, узгадняецца з дзяжурным адміністратарам.

4.20. Рухальны рэжым навучэнцаў забяспечвае сістэма наступных арганізацыйных формаў фізічнага выхавання:

- урокі фізічнай культуры і здароўя;

- фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы ў рэжыме школьнага дня;

- пазашкольныя формы заняткаў фізічнай культурай і спортам пазашкольная спартыўна-масавая праца ў адпаведнасці з планам ідэалагічнай і выхаваўчай работы школы, які зацвярджаецца дырэктарам; - самастойныя заняткі фізічнымі практыкаваннямі і рухомымі гульнямі ў сям'і, на прышкольных пляцоўках, стадыёнах і ў парках.

4.21 навучэнцы, якія не прайшлі штогадовы медыцынскі агляд, да заняткаў па фізічнай культуры не дапускаюцца.

4.22. Заняткі з навучэнцамі школы, аднесенымі па стане здароўя да падрыхтоўчай групы, праводзяцца разам з асноўнай групай, згодна з рэкамендацыямі лекара.

4.23. Заняткі з навучэнцамі школы, аднесенымі па стане здароўя да спецыяльнай медыцынскай групе (СМГ), праводзяцца настаўнікам фізічнай культуры па раскладзе, зацверджаным дырэктарам школы і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання навучэнцамі школы, залічанымі ў гэтыя групы.

4.24. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца З дазволу лекара, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка школы.

4.25. Працягласць заняткаў з выкарыстаннем кампутара залежыць ад узросту навучэнцаў, тэхнічных дадзеных кампутара, характару і складанасці выконваемых работ. Працягласць работы навучэнцаў за кампутарам непавінна перавышаць:

- на развіваюць гульнявых занятках: для дзяцей 6 гадоў-10 хвілін; для навучэнцаў 2-4 класаў-15 хвілін; 5-7 класаў -20 хвілін;

- на ўроках інфарматыкі: для навучэнцаў 5-7 класаў-20 хвілін; 8-9 класаў-25 хвілін.

Недапушчальна выкарыстоўваць час усяго заняткі для правядзення кампутарных гульняў з навязаным рытмам - іх дазваляецца праводзіць у канцы заняткі.

З мэтай папярэджання ператамлення ў працэсе практычнай працы на ўроках інфарматыкі пад кіраўніцтвам настаўніка праводзяцца прафілактычныя мерапрыемствы: арганізаваныя перапынкі (Працягласць 3 хвіліны) для правядзення фізкультминуток, накіраваных на актывацыю дыхання, кровазвароту і актыўны адпачынак групы цягліц, задзейнічаных пры асноўнай дзейнасці, і гімнастыкі для вачэй.

4.26. У школе арганізаваны рэжым харчавання навучэнцаў.

Пры наведванні сталовай навучэнцы абавязаны выконваць правілы асабістай гігіены, культуру харчавання, чысціню і парадак у памяшканні сталовай.

У сталовай усталёўваецца дзяжурства вучняў і настаўнікаў.

Харчаванне навучэнцаў арганізуецца пад наглядам настаўніка, дзяжурнага адміністратара.

4.28. Забараняецца прыцягваць навучэнцаў у школе без іх згоды і (або) без згоды іх законных прадстаўнікоў да працы, не прадугледжанай вучэбнымі планамі, вучэбнымі і выхаваўчымі праграмамі.
 

  1. ТРЕБОВАНИЯ К ПОВЕДЕНИЮ УЧАЩИХСЯ ВО ВРЕМЯ ТУРИСТИЧЕСКИХ ПОХОДОВ, ЭКСКУРСИЙ

5.1. Учащийся школы, участвующий в туристическом походе, экскурсии, обязан:

− соблюдать дисциплину, выполнять все указания руководителя туристического похода, экскурсии и его заместителя, не допускать самовольных уходов без разрешения руководителя туристического похода, экскурсии или его заместителя;

− участвовать в подготовке и проведении туристического похода, экскурсии; в период подготовки к туристическому походу пройти медицинский осмотр, представить руководителю туристической группы оформленную в установленном порядке справку; ознакомиться с особенностями (опасностью туристического похода) и удостоверить полученную информацию своей подписью;

− уважать местные традиции и обычаи, бережно относиться к природе, памятникам истории и культуры, к личному и групповому снаряжению;

− своевременно информировать руководителя туристического похода, экскурсии или его заместителя об ухудшении состояния здоровья или травмировании.

6                            ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ШКОЛЬНАЙ БІБЛІЯТЭКАЙ

6.1. Навучэнцы школы запісваюцца ў бібліятэку ў індывідуальным парадку ў адпаведнасці са спісамі класаў. Пры запісе ў бібліятэку навучэнец знаёміцца з правіламі карыстання бібліятэкай і пацвярджае абавязацельства аб іх выкананні сваім подпісам у фармуляры чытача. Пры запісе ў бібліятэку навучэнец абавязаны паведаміць усе неабходныя звесткі для запаўнення прынятых бібліятэкай рэгістрацыйных дакументаў.

6.2. Кнігі на дом выдаюцца навучэнцам тэрмінам да 15 дзён. Колькасць асобнікаў, выдадзеных адначасова (не лічачы падручнікаў), не павінна перавышаць пяці. Вучэбная літаратура выдаецца навучэнцам на тэрмін навучання ў адпаведнасці з праграмай (з абавязковай перарэгістрацыяй у канцы навучальнага года). Літаратурныя творы, якія вывучаюцца па праграме на ўроках, выдаюцца на тэрмін у адпаведнасці з праграмай вывучэння.

6.3. Чарговая выдача кніг з фонду бібліятэкі навучэнцам вырабляецца толькі пасля вяртання ўзятых імі раней, тэрмін карыстання якімі скончыўся.

6.4. Рэдкія і каштоўныя кнігі, альбомы, адзіныя экзэмпляры даведачных выданняў на дом не выдаюцца.

6.5. Колькасць дакументаў з Фонду, якія выдаюцца для працы з імі ў межах бібліятэкі, не абмяжоўваецца.

6.6. Пры выбыцці са школы навучэнец абавязаны вярнуць усе якія лічацца за ім дакументы з фонду ў бібліятэку.

6.7. Навучэнец абавязаны:

- вяртаць узятыя ім дакументы з фонду ва ўстаноўлены бібліятэкай тэрмін;

- не выносіць з памяшкання бібліятэкі дакументы без запісу ў прынятых бібліятэкай формах уліку;

− беражліва ставіцца да бібліятэчнай фонду (не рабіць у кнігах паметак, подчеркиваний, не вырываць і не загінаць старонкі);

- выконваць у бібліятэцы цішыню, не парушаць парадак расстаноўкі кніг на паліцах адкрытага доступу да фонду;

− пры атрыманні дакументаў з фонду старанна праглядаць іх і ў выпадку выяўлення якіх-небудзь дэфектаў паведаміць аб гэтым бібліятэкару, які абавязаны зрабіць на іх адпаведныя паметкі.

6.8. Навучэнец, згублены дакумент з фонду бібліятэкі або які нанёс яму незаменны шкоду, абавязаны замяніць адпаведна такім жа (у тым ліку копіяй у вокладцы) або прызнаным бібліятэкай раўназначным. За страту дакумента з фонду бібліятэкі або нанясенне навучэнцам яму незаменнай шкоды адказнасць нясуць яго законныя прадстаўнікі.

6.9. Навучэнцы, якія парушылі правілы карыстання бібліятэкай, могуць быць пазбаўлены права карыстання на тэрмін, вызначаны бібліятэкай. За асаблівыя парушэнні, прадугледжаныя дзеючым заканадаўствам, навучэнцы нясуць іншую адказнасць.

  1. ЗААХВОЧВАННЕ ЗА ПОСПЕХІ У НАВУЧАННІ

7.1. За поспехі ў навучанні, прыкладна е паводзіны, актыўны ўдзел у грамадскім жыцці класа і школы, добрыя вынікі ў конкурсах, алімпіядах, спаборніцтвах і іншыя дасягненні прымяняюцца наступныя заахвочвання:

        - аб'ява падзякі;

        - узнагароджанне Граматай школы;

        - узнагароджанне каштоўным падарункам;

        - занясенне на Дошку гонару;

        − іншы.

7.2. Заахвочвання аб'яўляюцца загадам дырэктара і даводзяцца да ведама навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў ва ўрачыстай абстаноўцы.

7.3. Заахвочванне навучэнцаў школы вышэйстаячымі органамі кіравання адукацыі ажыццяўляецца на падставе прадстаўленняў дырэктара школы.

 АДКАЗНАСЦЬ ЗА ПАРУШЭННЕ ДЫСЦЫПЛІНЫ


8.1. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, вінаватае (наўмыснае або па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі школы, у выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

         − спазненні ці няяўкі без уважлівых прычын на навучальныя заняткі (заняткі);

         - парушэнні дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

         - невыканання рэжыму працоўнага часу, вызначанага правіламі ўнутранага працоўнага распарадку;

         − невыканання без уважлівых прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

         - абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

         - распаўсюджвання інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

         - псуты будынкаў − збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці ўстановы адукацыі;

         − невыканання (парушэння) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;

         - распівання алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужывання наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у школе і на прылеглай тэрыторыі альбо з'яўлення ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

         - курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў у школе і на прылеглай тэрыторыі;

         - іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзейнасці).

За здзяйсненне навучэнцамі дысцыплінарнай правіны ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

8.2. Узрост, па дасягненні якога наступае дысцыплінарная адказнасць.

Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваюцца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай правіны ўзросту чатырнаццаці гадоў, а з ліку асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця – семнаццаці гадоў.

Да вучня, які здзейсніў дысцыплінарны правіну і не дасягнуў да моманту яго здзяйснення ўзросту, з якога надыходзіць дысцыплінарная адказнасць, могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце і іншыя меры педагагічнага ўздзеяння), якія не супярэчаць заканадаўству.

8.3. Меры дысцыплінарнага спагнання:

За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны да навучэнца могуць быць прыменены наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

1.1. заўвага

1.2. вымова

1.3. адлічэнне.

Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару школы. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжар дысцыплінарнай правіны, прычыны і абставіны, пры якіх ён здзейснены, папярэднія паводзіны навучэнца.

8.4. Прэзумпцыя невінаватасці навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці .

Навучэнец, прыцягваць да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказана і ўстаноўлена загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным дырэктарам школы.

Навучэнец, прыцягваць да дысцыплінарнай адказнасці, не абавязаны даказваць сваю невінаватасць. Неадхільныя сумненні ў вінаватасці навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца ў яго карысць.

8.5. Правы навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці.

Навучэнец, прыцягваць да дысцыплінарнай адказнасці, законны прадстаўнік непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

- знаёміцца з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;

- даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы альбо адмовіцца ад дачы тлумачэнняў;

− быць заслуханым у ходзе любога які закранае іх інтарэсы разбору, прысутнічаць на ім;

- атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам; азнаёміцца з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;

− абскардзіць загад аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання.

8.6. Парадак прымянення мер дысцыплінарнага спагнання

Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў школы асоб, якія ажыццяўляюць ахову памяшканняў школы.

Да прымянення дысцыплінарнага спагнання дырэктар школы абавязаны паведаміць аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца аб магчымасці прыцягнення гэтага непаўналетняга навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці, запатрабаваць у навучэнца тлумачэнне ў пісьмовай форме, якое навучэнец мае права прадставіць на працягу пяці каляндарных дзён. Пры адмове навучэнца даць тлумачэнне складаецца акт, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў школы.

Адмова навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае прымяненню да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

За кожны дысцыплінарны правіну можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня прымаецца на падставе матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы здзяйснення ім дысцыплінарнай правіны.

Дырэктар школы мае права, а па ініцыятыве навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці), абавязаны асабіста заслухаць тлумачэнні навучэнца, яго заявы, скаргі.

8.7. Тэрміны прымянення мер дысцыплінарнага спагнання

Навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней аднаго месяца з дня выяўлення дысцыплінарнай правіны (дзень, калі аб правіне стала або павінна было стаць вядома педагагічнаму работніку школы, не лічачы часу хваробы навучэнца, знаходжання яго на канікулах. Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняга навучэнца можа быць ужыта не раней, чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

Меры дысцыплінарнага спагнання да вучня не могуць быць ужытыя пазней за шэсць месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнай правіны.

8.8. Абвяшчэнне рашэння аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня.

Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня афармляецца загадам дырэктара школы, у якім павінны ўтрымлівацца звесткі аб учащемся, прыцягваць да дысцыплінарнай адказнасці, аб дасканалым дысцыплінарным правіне, форме віны (намер або неасцярожнасць), доказы віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

Загад дырэктара школы аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца навучэнцу пад подпіс на працягу трох каляндарных дзён. Навучэнец, не азнаёмлены з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання, лічыцца не прыцягваўся да дысцыплінарнай адказнасці. Адмова навучэнца ад азнаямлення з загадам афармляецца актам, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў школы.

У тэрмін, устаноўлены для аб'явы загаду аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжання яго на канікулах.

Школа ў працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе аб гэтым у пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу навучэнца.

8.9. Парадак зняцця і пагашэння мер дысцыплінарнага спагнання.

Навучэнец лічыцца не прыцягваўся да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага спагнання ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загаду.

Дырэктар школы, які ўжыў меру дысцыплінарнага спагнання да вучня, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве або просьбе навучэнца.

Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам дырэктара школы.

8.10. У выпадку здзяйснення навучэнцам у школе падчас адукацыйнага працэсу адміністрацыйнага правапарушэння адміністрацыя школы можа хадайнічаць аб прыцягненні яго (яго законных прадстаўнікоў) да адміністрацыйнай адказнасці ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам. Кірунку хадайніцтва павінна папярэднічаць службовае расследаванне, якое праводзіцца адміністрацыяй школы для ўстанаўлення абставінаў справы. Аб учыненым правапарушэнні ставяцца ў вядомасць законныя прадстаўнікі навучэнца.

8.11. Навучэнцы школы (іх законныя прадстаўнікі) нясуць матэрыяльную адказнасць за псаванне імі (іх дзецьмі) школьнага маёмасці ва ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь парадку. Законныя прадстаўнікі навучэнца павінны быць пастаўлены ў вядомасць аб факце псуты іх дзіцем маёмасці Школы. Для ўстанаўлення кошту шкоды дырэктарам школы ствараецца камісія ў складзе прадстаўнікоў адміністрацыі, педагагічнага калектыву, органаў самакіравання, бухгалтэрыі і матэрыяльна адказнай асобы.

8.12. Парадак зняцця і пагашэння мер дысцыплінарнага спагнання:

- Навучэнец лічыцца не прыцягваўся да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага спагнання ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загаду.

- Дырэктар установы адукацыі, які ўжыў меру дысцыплінарнага спагнання да навучэнца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве або просьбе навучэнца.

- Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.
 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.