Новости проекта
Перенос и удаление уроков
Внесение изменений в личные данные
Важная информация

Сутнасць і структура перадпрофільнай падрыхтоўкі

Дата: 4 декабря 2015 в 09:18, Обновлено 28 декабря 2018 в 11:19

     Перадпрофільная падрыхтоўка  - гэта сістэма псіхолага-педагагічнай, інфармацыйнай і арганізацыйнай дзейнасці, якая садзейнічае самавызначэнню навучэнцаў асноўнай школы адносна абіраных або прафілюючых напрамкаў будучага навучання і шырокай сферы далейшай прафесійнай дзейнасці.

     Улічваючы асаблівасць адукацыі навучэнцаў у адукацыйных ўстановы паглыбленага профілю (ліцэі), а менавіта - ранняе вызначэнне профілю навучання, асаблівую важнасць набываюць задачы перадпрофільнага падрыхтоўкі 7-9-класнікаў - як комплекснай іх падрыхтоўкі да жыццёва важнай выбару. Важна разумець, што калі раней выпускнік асноўнай школы здзяйсняў выбар паміж навучаннем у 10-ым класе "у сваёй школе" і сістэмай прафесійнай адукацыі, то зараз, дадзены ўзроставы цэнз паніжаны. Многія навучэнцы выбіраюць навучанне ў ліцэі, дзе ім прапануецца пераход на профільную адукацыю ўжо з 8 класа.

     Падрыхтоўка вучня да сітуацый выбару профілю навучання ажыццяўляецца паэтапна:

  • прапедэўтычны (пры завяршэнні навучання ў 7-м класе) - выяўленне адукацыйнага запыту навучэнцаў;
  • асноўны (у перыяд навучання ў 8-м класе) - мадэляванне відаў адукацыйнай дзейнасці, запатрабаваных у профільнай школе, і прыняцце рашэння ў розных адукацыйных сітуацыях;
  • завяршальны (пры заканчэнні 9-га класа) - ацэнка гатоўнасці школьніка да прыняцця рашэння аб выбары профілю навучання ў старэйшай школе [14].

     Каля 2/3 выпускнікоў здзяйсняюць выбар напрамку працягу адукацыі пад уплывам выпадковых фактараў. Гэта вызначае неабходнасць надаваць асаблівую ўвагу сітуацыі выбару школьнікамі профілю навучання, якая ва ўмовах мадэрнізацыі адукацыі ўзнікае на больш ранніх узроставых этапах, і з улікам гэтага распрацоўваць і правяраць сродкі профільнай арыентацыі.

     Мэтазгодна, каб у ранжыраванні ( "узважванні") фактараў незалежна адзін ад аднаго прымалі ўдзел сам навучэнец, настаўнікі і бацькі, што дапаможа выявіць адрозненні. 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.