Новости проекта
Перенос и удаление уроков
Внесение изменений в личные данные
Важная информация

Змест і сродкі псіхалагічнага суправаджэння перадпрофільнай падрыхтоўкі

Дата: 4 декабря 2015 в 09:19, Обновлено 28 декабря 2018 в 11:20

     На падставе аналізу тэарэтычных крыніц прыходзім да наступнага вызначэньні: пад  псіхалагічным суправаджэннем перадпрофільнай падрыхтоўкі  навучэнцаў зразумела працэс стварэння ўмоў і аказання неабходнай псіхалагічнай падтрымкі для пераходу асобы ў пазіцыю, актывізуючую ўласныя рэсурсы, якая запускае механізм самаразвіцця і матывацыю на выбар наступнага адукацыйнага і прафесійнага шляху.

     Змест псіхалагічнага суправаджэння вучня ў працэсе перадпрофільнай падрыхтоўкі вызначаецца наступнымі задачамі:

        1) правядзенне інфармацыйнай працы; 
        2) навучанне спосабам прыняцця рашэнняў аб выбары індывідуальнага адукацыйнага маршруту; 
        3) выяўленне асноўных абмежавальнікаў (цяжкасцяў, праблем) выбару; 
        4) вызначэнне гатоўнасці да самастойнага выбару профілю навучання; 
        5) вызначэнне рэальнай праблемы асобасна-прафесійнага самавызначэння; 
        6) вывучэнне індывідуальна-псіхалагічных асаблівасцяў асобы; 
        7) вывучэнне свету прафесій; 
        8) вызначэнне псіхалагічнай гатоўнасці да асобасна-прафесійнага самавызначэння; 
        9) карэкцыя псіхалагічнай гатоўнасці да асобасна-прафесійнага самавызначэння; 
        10) карэкцыя выбару.

     Для вырашэння гэтых задач прымяняецца шырокі спектр сродкаў псіхолага-педагагічнага суправаджэння старшакласнікаў. Для больш навочнага прадстаўлення зместу і сродкаў сацыяльна-псіхалагічнага суправаджэння вучняў у працэсе перадпрофільнага падрыхтоўкі прадставім іх у табліцы. 

     Асноўныя задачы профільна-арыентацыйнай кампанента псіхалагічнага суправаджэння навучэнца можна прадставіць як дапамогу ў знаходжанні адказаў на наступныя пытанні, навучанне школьнікаў "прыняцця рашэння" ( Дадатак 3 ).

     Вялікі педагагічны патэнцыял мае праца з картай выбару профілю, пры якой навучэнец можа зрабіць выбар на аснове самааналізу.

     Вызначыць гатоўнасць падлетка да свядомага выбару профілю навучання можна з дапамогай індывідуальнай размовы, напісання сачынення, біяграфіі. Праводзіцца кантрольны зрэз з дапамогай анкетавання 

     Актывізавальныя методыкі прафесійнага і асобаснага самавызначэння мяркуюць не толькі фарміраванне ў падлетка цікавасці (матывацыі) да разгляду сваіх праблем, але і ўзбраенне яго даступным і зразумелым сродкам для планавання, карэкціроўкі і рэалізацыі сваіх прафесійных перспектыў. Разгледзім некаторыя групы актывізуе метадаў прафесійнага і асобаснага самавызначэння 

     Вывучэнне індывідуальна-псіхалагічных асаблівасцяў асобы прадугледжвае правядзенне псіхолага-педагагічнай дыягностыкі з дапамогай прафесійных дыягнастычных методык. Методыка правядзення дыягнастычных працэдур мае спецыфіку: падлетак выступае не толькі ў ролі аб'екта даследавання, але і сам з'яўляецца даследчыкам самога сябе. Нароўні з псіхалагічнага дыягностыкай, істотнае значэнне мае педагагічная дыягностыка для вызначэння эфектыўнасці станаўлення прафесійна-асобаснага самавызначэння падлеткаў, якая накіравана на выяўленне індывідуальных якасцяў і іх выкарыстання для распрацоўкі педагагічных сродкаў і метадаў выхавання; дапамогі ў выбары прафесіі, спецыялізацыі навучання, адэкватных прафесійнаму выбару; на выяўленне матываў вучэбнай дзейнасці і выбару прафесіі.

     У працэсе падрыхтоўкі вучняў да выбару профілю навучання прадметам вывучэння будуць, перш за ўсё, каштоўнасныя арыентацыі, ўстаноўкі асобы, самаацэнка, схільнасці, здольнасці. Дыягностыка здольнасцяў дае магчымасць чалавеку выбіраць від дзейнасці, найбольш адпаведны яго магчымасцям і схільнасцям. Гэта, безумоўна, уплывае на фарміраванне станоўчай прафесійнай матывацыі, задаволенасці працай і, як следства, на задаволенасць жыццём у цэлым.

     Такім чынам, кваліфікаванае псіхалагічны суправаджэнне ў новай сістэме перадпрофільнага падрыхтоўкі дапамагае падлеткам зразумець свае псіхалагічныя асаблівасці, інтарэсы, схільнасці, каштоўнасныя арыентацыі, адукацыйныя патрэбы і на гэтай аснове здзейсніць усвядомлены, самастойны і адказны выбар профілю навучання.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.