Уцёкі, сыходы, бадзяжніцтва, прагулы ў дзяцей і падлеткаў

Дата: 7 апреля 2015 в 09:50, Обновлено 29 ноября 2018 в 13:04

МЕТАДЫЧНАЯ рассылку № 7/2014

Уцёкі, сыходы, бадзяжніцтва, прагулы ў дзяцей і падлеткаў

малюнак  « Калі дзіця не будзе адчуваць, што ваш дом належыць і яму таксама, ён зробіць сваім домам вуліцу ...»   

                                                                                     Надзін сьнежня Rotshilyd

Па просьбах спецыялістаў сістэмы аховы дзяцінства гэты выпуск метадычнай рассылкі мы прысвяцім праблеме сыходаў дзяцей з хаты, уцёкаў з дзіцячых інтэрнатных устаноў. Дадзеныя матэрыялы будуць карысныя спецыялістам, якія ажыццяўляюць суправаджэнне дзяцей, якія выхоўваюцца ў замяшчаючых сем'ях, а так жа спецыялістам дзіцячых інтэрнатных устаноў.

За апошнія гады ўсё часцей дзеці пачалі ўцякаць з хаты. Ўцёкі з дому - гэта форма пратэстных паводзін дзяцей, асабліва падлеткавага ўзросту. Утрыманнем ж з'яўляецца эмацыйны няшчасце дзіцяці. Ўцёкі з хаты - гэта заўсёды спроба ўцёкаў ад праблемы, гэта заўсёды крык пра дапамогу ... Вельмі рэдка сустракаюцца уцёкі з дому без прычын, калі дзеці пад уплывам сяброў сыходзяць з хаты на адзін - два дні ў пошуках новых уражанняў і прыгод.

Найбольш часта самі падлеткі называюць такія прычыны: бацькі ўжо «дасталі», усе хочуць кантраляваць (каля 50%); боязь пакарання за правіну (каля 25%); патрэба звярнуць на сябе ўвагу (каля 20%); нуда і туга (каля 5%).

Па класіфікацыі уцёкаў дзяцей, прапанаванай А.Я. Лічко, для выхаванцаў дзіцячых інтэрнатных устаноў прычынамі уцёкаў з'яўляюцца: матываваныя - жаданне пазбавіцца ад апекі выхавальнікаў (45%), імпульсіўныя - у выпадках жорсткага абыходжання (26%), дэманстратыўныя - прыцягнуць увагу (20%), уцёкі аматараў экстрыму - жаданне атрымаць ўсплёск эмоцый (7%).

Жаданне пазбавіцца ад апекі і кантролю дарослых найбольш характэрна для 12-15-гадовых. Звычайна на ўцёкі штурхае ня страх перад дарослымі, а жаданне вызваліцца ад нагляду. У гэтым выпадку падлеткі могуць уцячы дастаткова далёка, для іх важна не быць выяўленымі. Апека бацькоў (выхавальнікаў) ўспрымаецца падлеткамі як кантроль і ўціск. І ў такім выпадку ўцёкі з дому - гэта спроба жыць па сваіх правілах і «са сваім асабістым шафай, куды ніхто не залазіць». Патрэба ў асабістым прасторы натуральная для взрослеющего і дарослага чалавека.

Паводніцкая рэакцыя падлетка ў выглядзе сыходаў з дому, уцёкаў з дзіцячых устаноў можа быць матываванай і нематываванай.

Матываваная паводніцкая рэакцыя сыходу абумоўлена псіхалагічна зразумелымі прычынамі і выцякае з самой сітуацыі, у якой апынуўся падлетак (да прыкладу, ўцёкі з летняга лагера, дзе падлетка прыніжалі аднагодкі, або сыход з дому пасля сур'ёзнага канфлікту ў сям'і). Іншая справа, што гэта не самы лепшы спосаб рэагавання, але калі падлетак рэагуе менавіта так, то значыць, ён не навучыўся ўжываць іншыя стратэгіі рэагавання ў канфліктных сітуацыях і выкарыстоўвае стратэгію пазбягання. У псіхалогіі сыход - форма псіхалагічнай абароны, пры якой чалавек неўсвядомлена пазбягае психотравмирующей сітуацыіСвайго роду «страусіная палітыка». Сапраўды, сыход з сітуацыі дае часовае палягчэнне, але пры гэтым даволі часта застаюцца нерэалізаванымі стратэгічныя мэты і не задаволеныя істотныя патрэбы і жаданні, што з'яўляецца падставай для наступных глыбокіх душэўных перажыванняў.

Часам у дзяцей-сірот назіраецца парушэнне здольнасці планамерна думаць, выбудоўваць лагічныя высновы. Як следства - няўменне канструктыўна вырашаць спрэчкі, выходзіць з канфліктных сітуацый. Дзеці больш агрэсіўныя, часта імкнуцца абвінаваціць навакольных, не жадаюць прызнаць сваю віну. Дзеці-сіроты падлеткавага ўзросту негатыўна ставяцца да таго, што яны з'яўляюцца выхаванцамі дзіцячага дома. Адзін з траўміруюць і небяспечных перыядаў у станаўленні асобы - калі дзіця саромеецца ці саромеецца свайго статусу. Знешне ўсё здаецца накшталт ціхамірным і шчасным. І вось надыходзіць крытычны момант - дзіця хоча пакінуць дзіцячы дом, каб перастаць быць "дзіцдомаўцы».

Задача замяшчаюць бацькоў, выхавальнікаў, педагогаў, псіхолагаў і псіхатэрапеўтаў ў гэтым выпадку - пашырыць эмацыйна-паводніцкі рэпертуар рэагавання падлетка, г.зн. навучыць яго разнастайным стратэгіям паводзін (да прыкладу, звярнуцца да адміністрацыі лагера, патэлефанаваць бацькам, напісаць заяву ў міліцыю - у першай сітуацыі, каб навучыць нас адстойваць свае правы і выконваць правы бацькоў або звярнуцца па дапамогу да класнаму кіраўніку ў школе, да іншых сваякам - у другой , але не ўцякаць у "нікуды" і не награваць сваё жыццё і здароўе небяспецы).

Матываваная рэакцыя сыходу па псіхалагічна зразумелых прычынах ўзнікае як сітуацыйная характерологическая рэакцыя на фоне вострай псіхічнай траўмы (перажытага стрэсу) у ўмоўна здаровых дзяцей і падлеткаў (прычынамі могуць быць рэагаванне на страту, востры канфлікт са значнымі людзьмі, вострае праява ў характары бацькоў дэспатычнымі і аўтарытарызму, няшчасная сацыяльна-бытавое абсталяванне: бацькі хварэюць на алкагалізм або наркаманіяй, ўцягнутыя ў крымінал, востры эпізод гвалту з боку бацькоў).

У падлеткаў з акцентуированными рысамі характару псіхалагічна зразумелая прычына, як правіла, ёсць, але ступень рэагавання падлетка не адпавядае сіле ўздзеяння псіхічнай траўматызацыі. Псіхічная траўматызацыя ў гэтых выпадках носіць, часцей за ўсё, хранічны характар ​​(безнагляднасць, нізкі сацыяльны статус сям'і, дэпрывацыя - незадавальненне базавых патрэбаў дзіцяці, паўтараюцца эпізоды гвалту). Рэакцыі сыходу ўзнікаюць у акцентуированных асоб як абдуманыя з папярэдняй падрыхтоўкай і прадумваннем дэталяў ўцёкаў (плануемыя - як рэакцыя эмансіпацыі або дэманстратыўная рэакцыя) або импунитивные (учыненыя пад уздзеяннем моманту ў стане выяўленага афекту без абдумвання і падрыхтоўкі).

малюнакУ астенічным (дзяцей хутка стамляе, зласьлівых, схільных да дэпрэсій і іпахондрыі), эмацыйна-лабільнасць (схільных да рэзкай змены настрою ў залежнасці ад сітуацыі), сенситивных (падвышана ўражлівых, баязліва, з абвостраным пачуццём уласнай непаўнавартасці) рэакцыі сыходу могуць быць праявай пасіўнага пратэсту ( звышкаштоўнага перажыванне крыўды ці страх перад пакараннем );

 у гипертимных (якія пастаянна знаходзяцца ў прыпаднятым настроі, з падвышанай псіхічнай актыўнасцю з тэндэнцыяй разменьвацца і не даводзіць справу да канца) і афектыўна-ўзбудлівых - выступаць як рэакцыя эмансіпацыі, жаданне "пажыць свабоднай жыццём" ;

 у шызоіднага (адгароджаных, замкнёных, эмацыйна халодных) як рэакцыя пазбягання зносін ;

 у істэроіднасць (схільных да выцяснення непрыемных фактаў і падзей, да ілжывасці, фантазіяванне і прытворства) - як дэманстратыўная рэакцыя з мэтай прыцягнення ўвагі ;

 у няўстойлівых (схільных паддавацца чужому ўплыву, якія шукаюць новых уражанняў, павярхоўна таварыскіх) - як праява сэнсарнай смагі (патрэбы ў атрыманні новых адчуванняў - жаданне ўбачыць, пачуць, паспрабаваць, адчуць нешта новае ), падвышанай подражаемости і унушальнасці, што з'яўляецца ў сваю чаргу адным з праяў псіхічнага інфантылізм - "дзяцінасці ў паводзінах і меркаваннях" (сыходы са школы ад рэгламентаванага рэжыму, патрабаванняў, некрытычнасць да сваіх учынкаў).

Рэакцыі сыходу ў падлеткаў, якія пакутуюць ўстойлівымі анамаліямі характару (псіхапатыя), выяўляюцца ў моманты дэкампенсацыі псіхапатыі. Сыход і нейкіх уцёкаў можа папярэднічаць якая-небудзь псіхалагічная траўма, аднак пры псіхапатыя падлетак звыкла (аднатыпна) рэагуе на любую псіхалагічную траўму (ці на тыя сітуацыі, якія ён расцэньвае як псіхатраўмы) - матываваныя сыходы становяцца звыклымі (стэрэатыпнымі) - т. Е. Фармуецца "звычка", калі падлетак звыкла рэагуе сыходам нават тады, калі стрэс не настолькі выяўлены, каб уцякаць. Калі гэта адбываецца, то можна казаць пра тое, што матываваныя сыходы пачынаюць ператварацца ў нематываваныя.

Такім чынам, матываваныя сыходы могуць быць у ўмоўна здаровых, у акцентуированных асоб і ў якія пакутуюць фарміруецца або стойкай анамаліяй характару. Запал да бадзяжніцтва або дромомания (ад грэцкага "Дромос" - шлях, бег) - гэта непераадольнае жаданне чалавека, у што б там ні стала пакінуць свой дом. Прычым такія людзі не маюць якога-небудзь адрасата або маршруту. Чалавек, які пакутуе гэтай хваробай, можа проста сесці ў любой транспарт і паехаць у невядомым накірунку. У такім стане чалавек ніколі не думае пра наступствы такога кроку. Прычым хворы з лёгкасцю растаецца са сваімі роднымі і блізкімі, а таксама дзейнасцю, якой ён займаўся. Усё што яму трэба - гэта бадзяцца.

малюнак  Нематываваныя сыходы - гэта паталогія, узнікае ў рамках якіх-небудзь псіхічных расстройстваў. Нематываваныя сыходы і ўцёкі псіхалагічна незразумелыя навакольным і могуць быць зусім не звязаныя з сітуацыяй, у якой знаходзіўся падлетак перад сыходам або уцёкамі. Да прыкладу, раптам, на фоне поўнага дабрабыту, падлетак збіраецца і знікае "пагуляць", і гуляе некалькі дзён ці нават тыдняў. Такі сыход ўзнікае часцей на фоне парушэнняў у сферы інстынктаў (аж да імпульсіўнага непераадольнага імкнення да сыходу - дромомания), неадольнай смагі прыгод (засмучэнні эмацыйна-валявой сферы).

Рэакцыі сыходаў і ўцёкаў могуць паўстаць у дзяцей і падлеткаў, якія маюць асаблівасці псіхафізічнага развіцця.

 Часам раптоўны сыход можа адбыцца на фоне паніжанага настрою або, наадварот, на фоне невытлумачальна павышанага настрою, прычым гэта змена ў настроі ніяк немагчыма растлумачыць сітуацыяй (такія парушэнні могуць быць праявай афектыўных парушэнняў, дисфории або дэпрэсіі). Нарэшце, сыходы і ўцёкі могуць быць праявай псіхічнага захворвання (эпілепсія і эпилептиформные стану, маніякальна-дэпрэсіўны псіхоз, шызафрэнія, дэменцыя).

Ступень цяжару сіндрому сыходаў і бадзяжніцтва вызначаецца наступным чынам:

 лёгкая:

 • не больш чым на 7 дзён 1 раз у месяц

 • начны прыход кампутарных клубаў, жабрацтва, прагулы

 • крытыка частковая, няма супрацьпраўных дзеянняў, няма аддиктивного паводзін, сустракаецца пры сітуацыйных асобасных рэакцыях, резидуально-арганічнай непаўнавартаснасці нервовай сістэмы, памежнай інтэлектуальнай недастатковасці

 сярэдняя:

 • сыходы на 2-3 тыдні, 1-2 разы за 2 месяц

 • жабрацтва, жыццё ў падвалах, гарышчах

 • супрацьпраўныя дзеянні, алкагалізацыя, таксікаманія, агрэсіўнасць, без крытыкі, сустракаецца пры змешаных спецыфічных засмучэннях развіцця, якія фармуюцца анамаліях характару (псіхапатыя), разумовай адсталасці

 цяжкая

 • сыходы на 1-2 месяцы, 2 разы за 6 месяцаў

 • асацыяльная жыццё, супрацьпраўныя дзеянні, алкагалізацыя, таксікаманія, агрэсіўнасць

 • немагчымасць кантраляваць свае паводзіны - сустракаецца пры псіхічных захворваннях.

Што могуць рабіць замяшчаюць бацькі (выхавальнікі), каб папярэдзіць сітуацыю сыходаў і ўцёкаў падлеткаў з дому?

 1. Прыняцце факту, што падлетак - ужо не дзіця (прынамсі, ён або яна хоча, каб усе вакол так думалі), таму і адносіны з падлеткам трэба будаваць партнёрскія. Гэта значыць, што дырэктыўны стыль узаемаадносін тыпу "як я сказаў, так і будзе" можна з ўшанаваннямі пахаваць. Важна прадастаўляць інфармацыю і факты, а высновы падлетак будзе рабіць сам. Шматлікія "капрызы" падлеткаў можна зразумець і прыняць, калі ведаць псіхалагічную падаплёку іх паводзін.

 2. Зносіны са аднагодкамі неабходна падлеткам як дыханне, і яны адчуваюць сябе непаўнавартаснымі, калі гэта імкненне застаецца не рэалізаваным. Вельмі важна, каб падлетка была магчымасць сустракацца з сябрамі дома. Нават калі ў падлетка няма ўласнага пакоя, падайце яму "дах" для зносін з аднагодкамі. І тады дом для дзяцей стане самым прыцягальным месцам.

 3. Ніколі не пагражаць падлетку, што выганіце яго з хаты, калі ён зробіць нешта не так. Да прыкладу, заявы бацькоў, каб дачка не пераступала парог хаты, калі з ёй здарыцца бяда (ранняя цяжарнасць, згвалтаванне, вопыт ўжывання наркотыкаў), могуць абярнуцца трагедыяй. Наогул, падлетак ўспрымае любыя пагрозы як кіраўніцтва да дзеяння. Баючыся, што яго сапраўды выганяць, ён сыходзіць сам.

малюнак  4. Імкніцеся разам вырашаць, як бавіць вольны час. Калі вольны час запоўніць цікавымі і карыснымі заняткамі, шматлікія праблемы будуць вырашаны. Падлеткі гатовыя наведваць любыя секцыі за кампанію з прыяцелем або аднакласніка. Арганізуйце такую ​​кампанію, хай нават для гэтага вам прыйдзецца заплаціць за абанемент сябра або сяброўкі. Усё ж такі басейн або секцыя каратэ - гэта значна лепш, чым "беспрытульны" вольны час.

 5. Імкніцеся прымаць любыя адкрыцьця падлетка як прыкмета вялізнага даверу да вас. Выслухоўвайце падлетка заўсёды, асабліва калі ён хоча падзяліцца чымсьці патаемным. Ні ў якім разе не выказвайце катэгарычных меркаванняў у яго адрас накшталт: "Я папярэджвала цябе, што так атрымаецца!" Не адбівае ў падлетка жадання раіцца з вамі. І тады з любой праблемай ён прыбяжыць менавіта да вас, ведаючы, што яго падтрымаюць і ня асудзяць.

Што рабіць, калі падлетак ужо пайшоў з дому або такая сітуацыя паўтараецца з разу ў раз?

Не спрабуйце вырашыць праблему сілавымі метадамі. Некаторыя замяшчаюць бацькі, баючыся чарговага ўцёкаў, хаваюць рэчы падлетка, замыкаюць яго ў кватэры і г.д. У гэтым узросце вельмі моцна развіта імкненне да супярэчнасці. Таму драконаўскія меры могуць толькі ўзмацніць жаданне падлетка вырвацца з дому.

Неабходна прааналізаваць, чаму падлетку было няўтульна з вамі. Быць можа, нешта змянілася ў адносінах дарослых? Тады варта падумаць, як засцерагчы падлетка ад сваіх дарослых праблем.

Сітуацыя сапраўды нестандартная, таму вам можа спатрэбіцца дапамога псіхатэрапеўта. Добра, калі вы знойдзеце "вузкага" спецыяліста, які не першы год працуе з дзецьмі і падлеткамі. І, вядома, вельмі добра, калі на прыём да яго вы прыйдзеце разам з дзіцем. Разнастайных псіхалагічных цэнтраў і кансультацый цяпер досыць, таму можна звярнуцца да некалькіх спецыялістаў, каб знайсці найбольш блізкага па перакананнях. Не спрабуйце прывабіць дзіцяці ў кабінет псіхатэрапеўта падманам. Памятаеце, што дзеці вельмі добра адчуваюць хлусня дарослых і непасьлядоўнасьць бацькоў прымаецца імі за ўзор паводзін.

Рэкамендуемы літаратура:

1. Артыкул «Сыход з хаты і бадзяжніцтва. Псіхалагічныя аспекты праблемы і шляхі карэкцыі »   педагога-псіхолага Воскривко Святланы Пятроўны можна спампаваць па спасылцыhttp://hghltd.yandex.net/yandbtm?fmode=inject&url=http%3A%2F%2Fsvet-vp.umi.ru%2Ffilemanager%2Fdownload%2F118%2F&tld=by&lang=ru&la=&text=%D0%93%D0 % BE% D0% B3% D0% BE% D0% BB% D0% B5% D0% B2% D0% B0% 20% D0% 90% D0% 92.% 20% D0% A1% D0% BE% D1 % 86% D0% B8% D0% B0% D0% BB% D1% 8C% D0% BD% D0% Be-% D0% BF% D1% 81% D0% B8% D1% 85% D0% BE% D0% BB% D0% BE% D0% B3% D0% B8% D1% 87% D0% B5% D1% 81% D0% BA% D0% B0% D1% 8F% 20% D1% 85% D0% B0% D1% 80% D0% B0% D0% BA% D1% 82% D0% B5% D1% 80% D0% B8% D1% 81% D1% 82% D0% B8% D0% BA% D0% B0% 20% D0% BF% D0% BE% D0% B1% D0% B5% D0% B3% D0% B0% 2C% 20% D0% B1% D0% B5% D0% B3% D1% 81% D1% 82% D0% B2% D0% B0% 2C% 20% D1% 83% D1% 85% D0% BE% D0% B4% D0% B0% 20% D1% 80% D0% B5% D0% B1% D0% B5% D0% BD% D0% BA% D0% B0% 20% D0% B8% D0% B7% 20% D0% B4% D0% BE% D0% БК% D0% B0% 20% D1% 87% D0% B8% D1% 82% D0% B0% D1% 82% D1% 8C% 20% D0% BE% D0% BD% D0% BB% D0% B0% D0% B9% D0% BD% 20% D1% 81% D0% BA% D0% В0% D1% 87% D0% B0% D1% 82% D1% 8C & l10n = RU & мім = док & noconv = 1 &знак = 295e7b6d24471a2367fac9b9d2b6977f & keyno = 0

2. Артыкул « Прафілактыка бадзяжніцтва сярод выхаванцаў » дзіцячых інтэрнатных устаноў можна чытаць і спампаваць па спасылцы: http://nsportal.ru/ap/shkola/sotsialnaya-pedagogika/library/profilaktika-brodyazhnichestva-sredi-vospitannikov-detskikh

малюнак3. Дапаможнік для ўрачоў « З Індра сыходаў і бадзяжніцтва ў дзяцей і падлеткаў: клініка і рэабілітацыя». Дапаможнік разлічана на дзіцячых і дарослых псіхіятраў, псіхатэрапеўтаў і псіхолагаў. Спампаваць дапаможнік можна па спасылцы:http://hghltd.yandex.net/yandbtm?fmode=inject&url=http%3A%2F%2Flib100.com%2Fbook%2Fcommon_psychology%2Fcoll_works_b%2F_%25D1%25E1%25EE%25F0%25ED%25E8%25EA%2520% 25F0% 25E0% 25E1% 25F2% 25EE.% 25202011-2012% 25E3% 25E3% 2F% 25D1% 25E8% 25E4% 25ED% 25F0% 25EE% 25EC% 2520% 25F3% 25F5% 25E4% 25EE% 25EE% 25E2% 2520 % 25E8% 2520% 25E1% 25F0% 25EE% 25E4% 25FF% 25E6% 25ED% 25E8% 25F7% 25E5% 25F1% 25F2% 25E2% 25E0% 2520% 25F3% 2520% 25E4% 25E5% 25F2% 25E5% 25E9% 2520 % 25E8% 2520% 25EF% 25EE% 25E4% 25F0% 25EE% 25F1% 25F2% 25EA% 25EE% 25E2% 2520% 25EA% 25EB% 25E8% 25ED% 25E8% 25EA% 25E0% 2520% 25E8% 2520% 25F0% 25E5 % 25E0% 25E1% 25E8% 25EB% 25E8% 25F2% 25E0% 25F6% 25E8% 25FF.pdf & TLD = з дапамогай & LANG = RU & ла = & тэкст =% D0% A1% D0% B8% D0% BD% D0% B4% D1% 80% D0% BE% D0% да н.э.% 20% D1% 83% D1% 85% D0% BE% D0% B4% D0% B0% 20% D0% B8% 20% D0% B1% D1% 80% D0% BE% D0% B4% D1% 8F% D0% B6% D0% BD% D0% B8% D1% 87% D0% B5% D1% 81% D1% 82% D0% B2% D0% B0 & l10n = RU & мім = PDF & noconv = 1 &знак = 0b572e304d49db77e62e39db09839560 & keyno = 0

Дапаможнік падрыхтавана і складзена ў аддзяленні дзіцячай псіхіятрыі Санкт-Пецярбургскага навукова-даследчага псіханеўралагічнага інстытута им.В.М.Бехтерева і закранае пытанні клінічнай дыягностыкі, сістэматыкі, медыкаментознай і псіхатэрапеўтычнай карэкцыі сіндрому сыходаў і бадзяжніцтва ў дзяцей і падлеткаў пры розных псіхічных захворваннях і расстройствы. Дапаможнік дазваляе палепшыць дыягностыку і дыферэнцыяльную дыягностыку сіндрому сыходаў і бадзяжніцтва, а таксама вызначае шляхі фармакалагічнай і псіхатэрапеўтычнай карэкцыі дадзенага сіндрому пры непсихотических і псіхатычных варыянтах захворвання.

3. Са артыкулам « Уцёкі з дома: што штурхае падлетка за парог? "Можна пазнаёміцца па спасылцы http://1001.ru/arc/1september/issue331/

4. Артыкул « Калі падлетак пагражае сысці» чытайце па спасылцы http://www.foma.ru/esli-podrostok-grozitsya-ujti.html

5. Артыкул « Прафілактыка сыходаў дзіцяці з хаты » чытайце па спасылцы:

http://podrostok.do.am/index/profilaktika_ukhodov_rebjonka_iz_doma/0-34

Відэа па тэме:

1. «Чаму дзеці сыходзяць з хаты? Меркаванне псіхолага »(2 мін 59 сек.) Псіхолаг Ірына Сарокіна http://www.youtube.com/watch?v=c2t8DzFOrE8

2. «Дзеці сыходзяць з хаты» (3 мін. 26 сек.) Меркаванне псіхолага Алены Балыкінай

http://www.youtube.com/watch?v=_XhgXpzIMV4

3. «беспрытульныя дзеці ... УЖАС ...» (4 мін 55 сек) http://video.bigmir.net/show/68491/

4. «Куды сыходзяць дзеці?» (10 мін 15 сек)

 http://www.youtube.com/watch?v=x6xAuRed7qI

5. «Чаму дзеці сыходзяць з хаты?» (4 мін 50 сек) аргументы тыдня Крым .

http://www.youtube.com/watch?v=iK8GeIeBoLQ

Прапанаваныя матэрыялы можна выкарыстоўваць у працы СППС дзіцячых інтэрнатных устаноў, а так жа клубаў усынавіцеляў, прыёмных бацькоў, бацькоў-выхавальнікаў, куды могуць быць гэтак жа запрошаны педагогі-псіхолагі сацыяльна-педагагічных устаноў і дзіцячых садкоў, настаўнікі і школьныя псіхолагі.

малюнак 2. Запрашаем да супрацоўніцтва ў газеце «Дадому!» : Дасылайце тэкставыя і фота-матэрыялы аб розных напрамках сваёй работы па сямейнаму ўладкаванню дзяцей; будзем рады размясціць інфармацыю пра сем'і Вашага раёна, якія прынялі на выхаванне дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў; задавайце пытанні на адрас мультыдысцыплінарных каманды спецыялістаў па розных аспектах сямейнага ўладкавання (у камандзе працуюць юрыст, педагог, псіхолаг); дзяліцеся сваімі праблемамі і дасягненнямі ў сферы выхавання дзяцей з асаблівай лёсам, стварэння і суправаджэння замяшчальных сем'яў розных тыпаў. Матэрыялы, пытанні і пажаданні газеце дасылайце на электронныя адрасы: 7651042 @ tut by , gazetaDomoi tutby . Таксама будзем рады, калі Вы напішаце нам пра тое, як Вам удалося выкарыстаць у працы матэрыял, прапанаваны ў якім-небудзь з выпускаў метадычнай рассылання.

малюнак З павагай, Нацыянальны цэнтр усынаўлення

* Усе выпускі метадычнай рассылання размешчаны на сайце Нацыянальнага цэнтра ўсынаўлення ў падраздзеле "Метадычная рассылка" падзелу "Метадычныя матэрыялы" (спасылка http://child.edu.by/main.aspx?guid=3031)

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.